style type="text/css"> .jlr .jlr_item { font-size: 1rem; display: inline-block; box-sizing: border-box; padding: 5px; } .jlr img.jlr_img { height: 200px; opacity: 0; } .jlr img.jlr_loaded { -webkit-transition: opacity 1s ease-in; -moz-transition: opacity 1s ease-in; -o-transition: opacity 1s ease-in; -ms-transition: opacity 1s ease-in; transition: opacity 1s ease-in; opacity: 1; } .gray_out { background-color: #eee; }

Wyłudzenia danych od użytkowników kart

Wyłudzenia danych od użytkowników kart -

Wyłudzenia danych od użytkowników kart za pośrednictwem fałszywych SMS


Szanowni Państwo,
Mając na względzie konieczność prowadzenia cyklicznej edukacji klientów pod kątem ochrony przed cyberatakami, w załączeniu przekazujemy informację odnoszącą się do prób wyłudzenia danych od użytkowników kart za pośrednictwem fałszywych SMS. Jest to jedna z najczęściej występujących aktualnie metod ataków, które nasiliły się w okresie przedświątecznym.
Opis działania cyberprzestępców.


Schemat działania cyberoszustów  opiera się na masowej wysyłce wiadomości SMS z informacją o rzekomych problemach z dostarczeniem przesyłki. Najczęściej przestępcy podszywają się pod
wizerunki najbardziej rozpoznawalnych dostawców usług, np.: Poczty Polskiej, InPost, UPS, itp., aby wzbudzić w swoich potencjalnych ofiarach możliwie jak największe zaufanie. Starają się nakłonić odbiorców wiadomości do uzupełnienia danych na fałszywej stronie internetowej, do której prowadzi link zawarty w SMS-ie.
W jaki sposób chronić się przed tego typu cyberatakami?


W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności otrzymanego SMS-a, należy skontaktować się bezpośrednio z firmą lub instytucją, którą ma reprezentować nadawca. Należy użyć oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail z oryginalnej strony internetowej, nie należy korzystać
z danych podanych w SMS-ie.

Jeśli Klient podał dane kart płatniczych lub bankowości internetowej na fałszywej stronie, powinien należy skontaktować się ze swoim Bankiem.